تبلیغات
مطالب زیبا برای عاشقان زیبایی ها - افزایش تمرکز (فصل ۱و۲)
مطالب زیبا برای عاشقان زیبایی ها
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ :خوش قلم
نظرسنجی
چقدر از مطالب بهره برده اید؟






این مطالب از کتاب تمرکز حواس می باشد.

این مطالب به صورت فیش برداری است.


تمرین اول:

وقتی که نشسته اید فقط یک گل را در ذهن خود مجسم کنید و فقط به آن فکر کنید و هر موقع که افکار مزاحم به سراغ شما آمد آنها را رها کنید و فقط به همان گل فکر کنید و از خود مقاومت نشان دهید


تمرین دوم:

در هر روز یک ساعت معینی را انتخاب کنید مثلاً از ساعت ۱۰ شب تا ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه فقط به یک موضوع خاص فکر کنید و حداقل روزها باید سه الی چهار روز باشد بابت هر موضوع .

و ابتداً یک موضوعی را انتخاب کنید که به آن بسیار علاقه دارید و به شما انگیزه می‌دهد که به آن فکر کنید مثلاً تصویر یک خاطره ای که به یاد دارید را هر روز در همان زمان خاص تکرار کنید و به آن فکر کنید.


تمرین سوم:

یک جسم را جلوی خود بگذارید و فقط به آن نگاه کنید.

و وقتی به آن دارید نگاه می کنید همان لحظه هم به آن فکر کنید.


تمرین چهارم:


بعد از اینکه تمرین قبلی را انجام دادید حالا بدون جسم مثلاً در تمرین قبلی یک سیب را جلوی خود می گذاشتید الان دیگه سیب را جلوی خود نگذارید و چشمان خود را ببندید و یک سیب را در ذهن خود تصور کنید و فقط و فقط به آن فکر کنید و هر موقع که افکار مزاحم به سراغ شما آمد افکار مزاحم را رها کنید و فقط به همان تصویر ذهنی نگاه کنید.


تمرین پنجم:


بعد از آن که تمرین های قبلی را انجام دادید نوبت به این تمرین می رسد که به اسم های معنی فکر کنید مثلاً فداکاری شجاعت محبت ورزیدن و غیره.

این اسم های معنی را اینگونه تصور کنید که مثلاً یک شخص دارد به شخص دیگری محبت می‌کنند یا یک شخصی به خاطر دیگری فداکاری از خود نشان می دهد و این چنین.


تمرین ششم:


پس از آنکه تمرین های قبلی را انجام دادید نوبت به این تمرین می‌رسد که شما باید یک سری از سلسله مراتبی از تصورات را تصور کنید مثلاً یک جنگ را تصور کنید که تانک های دشمن

در اطراف شهر مستقر شدند و میخواهند به شهر حمله کنند سپس هواپیماهای دشمن به شهر حمله میکنند و پدافند های آن را هدف قرار می دهند و

مصرف از نیروهای نظامی آن شهر و مردمان آن شهر(بسیج) هم به آن می‌گویند در مقابل دشمنان از خود دفاع می کنند.

سپس اولین موشک را به سمت دشمنان پرتاب می‌کنند و دشمنان پا به فرار می‌گذارد و مردم جشن می‌گیرند و به همدیگر شیرینی می‌دهند و غیره ...

اینجور سلسله‌ مراتب تصوری خیلی خوب است و باعث می‌شود که تمرکزتان بسیار بالا رود.



نکته اول:

توجه کنید که پایه این تمارین این است که شما بتوانید تصویر ذهنی بسازید و اگر این کار را نتوانید کنید یعنی مشکل دارید .

بهترین کار برای ساختن تصویر ذهنی این است که مثلاً یک جسمی را جلوی خود بگذارید( مثلا یک سیب ) و به دقت به آن نگاه کنید.

سپس چشمان خود را ببندید و به آن سیب توجه کنید و آن را تصویرسازی کنید.

بعد از آن که دیدید دارد تصویر در ذهن کمرنگ می شود چشمان خود را بار دیگر باز کنید و به آن سیب نگاه کنید و دوباره چشمان خود را ببندید و سیب را تصور کنید هر بار که کمرنگ شد دوباره باز کنید، نگاه کنید و ببندید و تصور کنید.


نکته دوم:

توجه کنید در هر کاری استمرار و پشتکار مهمتر است از اینکه زیادی بر خود فشار آورید یعنی اینکه تمارین را زیاد برخورد محتمل نکنید و برخود فشار زیادی نیاورید که خسته شوید بلکه مثلاً هر روز برای ابتدا ۵ دقیقه آن را انجام دهید(حتما بر خود اجبار کنید) و سپس بعد از چند روز زمان تمارین را بیشتر کنید تا علاقه‌مند بمانید و سرد نشوید.







نوع مطلب :
برچسب ها : تمرکز، افزایش تمرکز،
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 20 دی 1396
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :